Nyhedsoversigt

11.11.2017 - Nyheder

Succesfuld webshop automatiserer sig til lynhurtig levering

Cykelpartner gearer lageret til at køre på den store klinge. ’Gearet’ er 4 tårnhøje lagerautomater og LOGIA lagerstyringssoftware.

’Gearet’ er 4 tårnhøje lagerautomater og LOGIA lagerstyringssoftware, som skal ekspedere ordrer på bremseklodser, kæder, pedaler, briller, handsker m.m. effektivt og fejlfrit.

Cykelpartner vækster og har ud over investeringen i automation udvidet med en ny lagerhal. Virksomheden startede i 1988 som cykelværksted. I dag er den en af Danmarks mest succesfulde nethandelsvirksomheder med et sortiment på ca. 15.000 varenumre, 6000m2 lager og ca. 50 medarbejdere.

Adm. direktør og ejer Michael Givskov fra Cykelpartner er meget fokuseret på at drage fordel af de nyeste teknologier og udtaler ”Den traditionelle måde at drive lager på holder ikke fremover. Tid og kvadratmeter koster her i Danmark, så vi må være super skarpe på effektiviteten for at kunne udvikle vores forretning.” Michael har været med på sidelinjen gennem hele automatiseringsprojektet og har store forventninger til deres nye lager. ”Vores kunder bestiller online på vores webshop, så selvfølgelig skal vores interne lagerprocesser også foregå online og med realtime beholdningsregulering. LOGIA-systemet virker utrolig brugervenligt og intuitivt, og vores medarbejdere glæder sig til at gå live med det” fortsætter han og tilføjer ”at projektet har en ROI på 3 år glæder til gengæld mig”.

Fuldt integreret løsning: webshop-automater-lagerstyring
Den nye lagerløsning leveres af Effimat og Logimatic. Effimat står for automaterne, mens Logimatic leverer LOGIA-styringen til automaterne. LOGIA er integreret med Cykelpartners webshop og styrer automaterne, så varerne kommer frem til ekspedition på rette tidspunkt.

”Integration mellem flere forskellige systemer kan nogle gange være et mangehovedet spøgelse. Det har heldigvis ikke været tilfældet her. Der er en enkel snitflade fra LOGIA, og Logimatic har styr på det. Det er rart at tale med nogen, der ved hvad de har med at gøre og som tager fat i tingene med det samme” siger Søren Sieg Jensen, partner og udvikler hos Cykelpartner og projektleder på automatiseringsprojektet.

Lagerautomaterne skal indeholde alle højfrekvente varer og er første ’station’ på plukkeruterne. Nogle ordrer kan plukkes færdig i lagerautomatområdet, mens andre bliver sendt videre igennem det manuelle lager. Helt tredje ordrer plukkes kun i det manuelle lagerområde. Plukke- og indlagringsjobs bliver vist på touch skærme og der kvitteres direkte i systemet.

Løsningen går i drift ultimo november 2017.