Flying Tiger Copenhagen er gået i luften med e-commerce i Danmark. Det giver kunderne mulighed for at købe sortimentet både i butikkerne og online. Online ordrer leveres til forbrugerens hjemmeadresse eller kan afhentes i Flying Tiger Copenhagens butikker. Det nye set-up stiller krav til logistikken, og virksomheden indledte derfor et samarbejde med Logimatic, hvor de valgte standardløsningen LOGIA til at understøtte e-commerce fulfillment processerne. Mindre end fire måneder efter det indledende møde blev de første varer afsendt fra distributionscenteret, og webshoppen har fået en flyvende start. 


Lager- og logistiksituationen

Den danske detailkæde Flying Tiger har over 900 fysiske butikker i 29 forskellige lande. Virksomheden har indtil nu leveret store forsendelser til kædens butikker rundt i verden, og det har hidtil ikke været muligt at bestille varerne online.

Den nye e-commerce-løsning skaber en ny lager- og logistiksituation for Flying Tiger, da virksomheden nu skal levere mange små ordrer direkte til kunderne. Lageret er manuelt og bemandes af både faste medarbejdere og vikarer.


Kvaliteten er det vigtigste

Succeskriterierne for et succesfuldt e-commerce fulfillment set-up er: høj leveringshastighed, ingen plukfejl, skalerbarhed og effektivitet. Fulfillment set-uppet understøttes af lagerstyringssystemet LOGIA, der sikrer, at succeskriterierne kan nåes. Alle medarbejderne er online på LOGIA via tablets.


Pluk til 12 ordrer på én gang

Når en kunde bestiller en ordre på Flying Tigers webshop inden klokken 14:00, sendes ordren samme dag. Jobautomaten prioriterer de indkomne ordrer efter forsendelsestidspunkt og sammensætter plukkerunder med op til 12 ordrer ad gangen. Dermed kan medarbejderne effektivt håndtere mange små ordrer på én gang.


Visualisering minimerer fejl

LOGIA guider lagermedarbejderne gennem plukkerunder og til de rette plukkelokationer. På tabletten vises et billede af varen, bestillingsantal og hvilke plukkekasser, varerne skal fordeles i. Visualisering gør det let for såvel de faste medarbejdere som vikarerne at anvende LOGIA, og nye medarbejdere er hurtigt i gang.

Medarbejderne sikrer, at de befinder sig på den rette plukkelokation ved at scanne lokationen. Når plukkerunden er færdig, scannes alle de plukkede varer, inden de pakkes i forsendelsesemballage. LOGIA angiver eventuelle fejlplukninger og håndteringen deraf. Det giver en effektiv og fejlfri lagerekspedition.


WMS, webshop og fragt integreret i én løsning

LOGIA er integreret med Flying Tigers webshop, så kritiske faktorer som eksempelvis varernes tilgængelighed deles på tværs af de to platforme. Transportadministrationen er ligeledes integreret i løsningen, så fragten bestilles direkte fra LOGIA, og kunden får besked, når ordren er pakket og klar til forsendelse.


En flyvende start

Flying Tiger har valgt en standardløsning fra LOGIA til at styre deres nye e-commerce set-up. Projektet kunne derfor defineres og sættes i drift på mindre end fire måneder. Webshoppen fik en flyvende start og gik i luften den 13. januar, hvor de første ordrer blev sendt fra distributionscenteret.

Læs vores nyhed om Flying Tiger Copenhagen

LOGIA er skalerbar. Kontakt mig og hør hvordan du kommer i gang.

Niels Have

Logimatic

Sofiendalsvej 5B
DK-9200 Aalborg
+45 9634 7000
lmc@logimatic.dk

Interesseret i flere cases?

GÅ TIL KUNDECASES