Logimatic lancerer ny SERTICA app, hvilket betyder, at brugere nu kun behøver én app til at håndtere job og formularer. Samtidig er appen blevet forbedret både visuelt og med fokus på brugeroplevelsen for at øge brugervenligheden.

Ved at kombinere job og formularer i samme app vil brugere opleve en hurtigere og mere fleksibel håndtering af job og formularer. Den nye SERTICA app gør det muligt for brugere at udfylde formularer såvel som at oprette og afslutte job fra mobilenheder, hvilket gør appen ideel til dagligt brug. Derudover reducerer den også den administrative tid, der bruges foran en computer.

SERTICA appen er blevet udviklet med et øget fokus på brugeroplevelsen – det skal være nemt. Derfor er de mest relevante informationer blevet grupperet og placeret logisk sammen. Brugeren behøver ikke længere at scrolle op og ned i appen for at udfylde al information, hvilket gør det muligt at arbejde både hurtigere og mere intuitivt i appen.

Rasmus Wæhrens, Techinical Lead hos Logimatic fortæller: “Vi har fokuseret på at gøre appen intuitiv, og brugeren bliver derfor guidet gennem både brugen af jobs og formularer. Visuelt er appen simpel, hvilket tydeliggør, hvad brugeren skal foretage sig. For eksempel er alt, hvad der mangler at blive udfyldt for at kunne udføre et job, markeret med rødt.”

Det var Logimatics ambition at udvikle en app, der kombinerer den papirløse håndtering af joblister og formularer. Appen er særligt velegnet til checklister og assisterer brugere i at udføre deres opgaver. SERTICA appen integreres med PC versionen af SERTICA, hvilket gør, at appen kan bruges offline og synkroniserer indhold, når der er internetforbindelse. Det gør det muligt for brugere at analysere data fra appen ved at overføre det til PC-versionen.

Hans Chr. Jensen, Head of Sales hos Logimatic siger: “Appen skaber værdi for vores kunder ved at øge fleksibiliteten og mobiliteten. Appens mobilitet og uafhængighed gør, at brugere kan arbejde med job og formularer alle steder uden at skulle sidde foran en computer eller være afhængig af andre systemer eller licenser.”

Da Logimatic har oplevet en stærk efterspørgsel på offline og fleksibel håndtering af formularer fra rederier, er det nye ’Forms App’ modul blevet udviklet for at sikre adgang til formularer uanset placering. Den seneste tilføjelse til modulporteføljen gør det muligt for brugere at udfylde formularer via mobile enheder, hvilket er ideelt til dagligt brug. Det reducerer også den administrative tid, der bruges foran en computer.

Appen er blevet udviklet med et specielt design for at tilpasse den til mobile enheder. Det gør, at brugeren føres gennem trin, mens der altid er et synligt overblik over, hvor meget der mangler at blive udfyldt. Derudover vil appen også oplyse, hvis der er noget, der er blevet udeladt. Det er muligt at designe layoutet fuldstændigt i SERTICA baseret på brugerdefinerede sekvenser af inputfelter, der hver har forskellige typer og egenskaber. At appen bruges intuitivt, gør den særligt brugervenlig og sikrer hurtig håndtering af formularer.

Det var Logimatics ambition at udvikle en app, der ville gøre det muligt at håndtere formularer uden brug af papir, og som ville være særligt velegnet til checklister. Forms Appen gør det lettere at udfylde checklister, hvilket gør det nemt og hurtigt at opfylde kravet om at gennemgå checklister inden arbejdsopgaver må påbegyndes. For at gøre processen endnu nemmere er der inkluderet en kamerafunktion i appen, som gør det muligt at tage billeder til brug som billeddokumentation.

”Appen er udviklet for at gøre det muligt for vores kunder at udfylde formularer digitalt,” siger Henrik Nygaard Jensen, Udviklingschef ved Logimatic. ”Tidligere skulle de printes for at blive udfyldt. Forms Appen fjerner det besvær og øger effektiviteten, da alle formularer er opbevaret centralt. Det sikrer, at brugere altid har adgang til den seneste udgave af hver formular. Det garanterer også sporbarhed, da det bliver muligt at se, hvem der har udfyldt hvad og hvornår.”

Appen hjælper brugere med at opnå den rette kvalitet, og når formularerne er udfyldt, kan brugere sende dem til godkendelse hos deres tilsynsførende. Forms Appen integreres med PC-versionen af SERTICA, hvilket gør, at appen kan bruges offline og synkroniserer indhold, når der er internetforbindelse. Det gør det muligt for brugere at analyserer data fra appen ved at overføre det til PC-versionen.

Hans Chr. Jensen, Salgschef ved Logimatic, siger: ”Udviklingen af Forms Appen er et naturligt skridt for Logimatic, da den følger SERTICAs strategi omkring udelukkende at webificere de funktioner, som det giver mening at anvende fra mobile enheder. Appen tilfører vores kunder værdi ved at øge fleksibiliteten. Appens mobilitet og uafhængighed gør, at brugere kan udfylde formularer alle steder uden at være afhængig af en computer eller Microsoft licenser.”

Rasmus Hansen, Projektchef ved Logimatic, tilføjer: ”Forms appen er allerede ved at blive implementeret af vores kunde DFDS som vil få gavn af mobiliteten, som appen tilbyder. Appen er ideel for deres besætning, da de kan tilgå formularer overalt ombord på skibene – uanset ustabil eller manglende internetforbindelse. Det vil sikre, at de altid har de nødvendige formularer ved hånden.”

Læs mere om fordelene ved Forms Appen og se vores demo her