Logimatic udvider sin SERTICA løsning med det nye ’Forms App’ modul for at tilbyde en brugervenlig app, der gør det muligt at skabe, udfylde og indsende apps online og offline via mobile enheder.

Da Logimatic har oplevet en stærk efterspørgsel på offline og fleksibel håndtering af formularer fra rederier, er det nye ’Forms App’ modul blevet udviklet for at sikre adgang til formularer uanset placering. Den seneste tilføjelse til modulporteføljen gør det muligt for brugere at udfylde formularer via mobile enheder, hvilket er ideelt til dagligt brug. Det reducerer også den administrative tid, der bruges foran en computer.

Appen er blevet udviklet med et specielt design for at tilpasse den til mobile enheder. Det gør, at brugeren føres gennem trin, mens der altid er et synligt overblik over, hvor meget der mangler at blive udfyldt. Derudover vil appen også oplyse, hvis der er noget, der er blevet udeladt. Det er muligt at designe layoutet fuldstændigt i SERTICA baseret på brugerdefinerede sekvenser af inputfelter, der hver har forskellige typer og egenskaber. At appen bruges intuitivt, gør den særligt brugervenlig og sikrer hurtig håndtering af formularer.

Det var Logimatics ambition at udvikle en app, der ville gøre det muligt at håndtere formularer uden brug af papir, og som ville være særligt velegnet til checklister. Forms Appen gør det lettere at udfylde checklister, hvilket gør det nemt og hurtigt at opfylde kravet om at gennemgå checklister inden arbejdsopgaver må påbegyndes. For at gøre processen endnu nemmere er der inkluderet en kamerafunktion i appen, som gør det muligt at tage billeder til brug som billeddokumentation.

”Appen er udviklet for at gøre det muligt for vores kunder at udfylde formularer digitalt,” siger Henrik Nygaard Jensen, Udviklingschef ved Logimatic. ”Tidligere skulle de printes for at blive udfyldt. Forms Appen fjerner det besvær og øger effektiviteten, da alle formularer er opbevaret centralt. Det sikrer, at brugere altid har adgang til den seneste udgave af hver formular. Det garanterer også sporbarhed, da det bliver muligt at se, hvem der har udfyldt hvad og hvornår.”

Appen hjælper brugere med at opnå den rette kvalitet, og når formularerne er udfyldt, kan brugere sende dem til godkendelse hos deres tilsynsførende. Forms Appen integreres med PC-versionen af SERTICA, hvilket gør, at appen kan bruges offline og synkroniserer indhold, når der er internetforbindelse. Det gør det muligt for brugere at analyserer data fra appen ved at overføre det til PC-versionen.

Hans Chr. Jensen, Salgschef ved Logimatic, siger: ”Udviklingen af Forms Appen er et naturligt skridt for Logimatic, da den følger SERTICAs strategi omkring udelukkende at webificere de funktioner, som det giver mening at anvende fra mobile enheder. Appen tilfører vores kunder værdi ved at øge fleksibiliteten. Appens mobilitet og uafhængighed gør, at brugere kan udfylde formularer alle steder uden at være afhængig af en computer eller Microsoft licenser.”

Rasmus Hansen, Projektchef ved Logimatic, tilføjer: ”Forms appen er allerede ved at blive implementeret af vores kunde DFDS som vil få gavn af mobiliteten, som appen tilbyder. Appen er ideel for deres besætning, da de kan tilgå formularer overalt ombord på skibene – uanset ustabil eller manglende internetforbindelse. Det vil sikre, at de altid har de nødvendige formularer ved hånden.”

Læs mere om fordelene ved Forms Appen og se vores demo her