15. august 2018

EURONAV går live med SERTICA på det første pilotskib


EURONAV har med succes fået SERTICA implementeret på det første skib. Næste skridt er udrulning til hele EURONAV-flåden bestående af mere end 50 skibe. Udrulningen forventes at være fuldført om fire måneder.

EURONAV har kontorer i både Antwerpen og Athen. Tankskibene styres fra Athen-kontoret, mens FSO- og VPLUS-skibene styres fra Antwerpen. Det er derfor vigtigt, at SERTICA fungerer fra begge kontorer uden problemer.

Rudi Vander Eyken, Group IT Manager hos EURONAV siger, "Det er vores ambition at opnå større kontrol over vores processer, ved at skabe overblik over hele flåden via SERTICA. Vi følger en ambitiøs projektplan og ud over det, har vi lige tilføjet yderligere seks skibe, der er erhvervet for nylig. Det har været meget effektivt at konvertere til SERTICA på det første skib, så jeg er overbevist om, at vi går live med SERTICA på alle skibe indenfor de næste 4 måneder som planlagt”.

Da EURONAV udvider og tilføjer skibe regelmæssigt, har de behov for at kontrollere interne processer centralt. For at tilpasse deres processer bruger tankskibsselskabet det nyudviklede Master Data Management-modul, som gør det muligt for EURONAV at administrere data om job, reservedele, dokumentation og komponenter.

Rasmus Hansen, Head of Projects hos Logimatic fortæller, "Administration af indkøb af reservedele centralt fra hovedkontoret gør det muligt for EURONAV kun at arbejde ud fra en vareliste gældende for alle skibe. Med den komplette SERTICA pakke er EURONAV sikret nem rapportering og effektiv kommunikation mellem kontor og skibe."

Maria Roussou, Technical Superintendent hos EURONAV fortæller, "I dag skal søfarende overholde regler, følge specifikke processer og levere rapporter. Derfor har de brug for et simpelt redskab til rapportering og indsamling af alle disse data. Heldigvis er SERTICA et brugervenligt system, så søfarende bruger begrænset tid på rapportering og mere tid på at udføre deres opgaver."

SERTICA anvendes på tværs af afdelingerne for vedligehold, indkøb og sikkerhed, hvilket skaber en positiv synergi i EURONAV. Sammenlignet med det forrige system er der tilføjet mange nye funktioner, hvilket betyder, at brugerne har brug for træning til at betjene SERTICA optimalt.

Maria Roussou fortæller, ”En ting er træning af systemet, en anden er at træffe beslutninger for interne processer og arbejdsgange. Nogle gange skal systemet tilpasse sig vores processer og andre gange kan det være mere effektivt, hvis vi tilpasser vores procedurer til systemet.”

Hans Chr. Jensen, Head of Sales hos Logimatic uddyber, "Det faktum, at EURONAV er villig til at ændre interne processer og lytte til vores ideer, er yderst positivt. Det giver os mulighed for at dele vores 30 års erfaring og gøre SERTICA til et endnu mere værdifuldt værktøj. Vi oplever EURONAV som en virkelig innovativ og professionel partner med et åbent sind og respekt for deadlines - to centrale karakteristika for at implementere SERTICA succesfuldt." 

Om EURONAV
EURONAV er verdens største uafhængige tankskibsrederi, der beskæftiger sig med transport og opbevaring af råolie. Selskabet har hovedkontor i Antwerpen, Belgien, og har desuden kontorer i hele Europa og Asien. EURONAVs flåde styres primært fra de tre datterselskaber: EURONAV Ship Management SAS, EURONAV SAS og EURONAV Ship Management (Hellas) Ltd.

Om Logimatic
Logimatic er et dansk software- og ingeniørfirma med mere end 30 års erfaring inden for den maritime branche. Logimatic er en førende global leverandør af flådestyringssoftware til rederier og skibsejere med mere end 35 kunder over hele verden og mere end 1200 aktive skibe, der anvender SERTICA Fleet Management system. SERTICA Fleet Management software er specielt udviklet af IT-eksperter til maritime kunder med behov for planlagt vedligehold, indkøb og sikkerhedsstyring.




Til toppen