01. oktober 2018

Svitzer sikrer et brugervenligt system til sin besætning og optimerer sine OPEX besparelser med SERTICA


Svitzer udvider sin SERTICA løsning med modulet Jobtext Management for at etablere en central database for alle skibe, som skal sikre en høj datakvalitet. Samtidig er Svitzer ved at opsætte et reservedelsystem i SERTICA for at optimere OPEX besparelser.

Bugserings- og bjærgningsvirksomheden Svitzer er på nuværende tidspunkt i gang med at opdatere sin PMS-database ved at genopbygge hele komponentstrukturen for at harmonisere planlagt vedligehold på tværs af flåden. For at kunne opnå dette er et Technical Management System blevet udviklet ved hjælp af modulerne Management Systems og Jobtext Management i SERTICA.

Alle reservedele til det vigtigste udstyr er blevet tilføjet til reservedelssystemet, hvilket gør det muligt for Svitzer at indgå i indkøbsforhandlinger med relevante leverandører. Svitzer vil stå stærkere i forhandlingerne, da de har et overblik over, hvordan deres udstyr præsterer på verdensplan og kan identificere et præcist estimat for fremtidigt forbrug af reservedele.

Evangelos Fragkoulis, Chief Technical Officer hos Svitzer siger: ”Idéen om at forbinde modulerne Management Systems og Jobtext Management opstod ved en af de årlige SERTICA konferencer. Vi var særdeles inspireret af Ultraship, som fortalte om fordelene ved at gøre det. Samarbejdet mellem shippingvirksomhederne, som benytter sig af dette PM-system, er en kæmpe fordel ved at indgå i et partnerskab med Logimatic. Herudover kan vi også foreslå ændringer til SERTICA og efterfølgende få dem implementeret.”

De primære drivkræfter for implementeringen af de ekstra moduler er at forbedre Svitzers tekniske præstationsniveau, sikre høj datakvalitet, forbedre datapålidelighed og udnytte virksomhedens globale førerposition. Herudover får besætningen ved Svitzer gavn af et brugervenligt planlagt vedligeholdssystem.

Evangelos fortæller: ”Da vi har en stor flåde og opererer globalt, så er det afgørende for os at kunne kontrollere indholdet af vedligeholdsjobs nemt og centralt. Det sikrer ikke blot en harmoniseret standard, men det forbedrer også besætningens præsentationsevne og brugeroplevelse, da de altid har det rigtige data og de rette manualer ved hånden. Vi sikrer ligeledes, at alle skibe har et standardiseret system til planlagt vedligehold.”

Jesper Archard Henriksen, Project Manager hos Logimatic siger: ”En central database vil især være fordelagtig for Svitzer på grund af flådens størrelse og dets mange forskellige typer udstyr, da databasen forbinder alt data og opbevarer det i et system, hvilket sikrer nem tilgængelighed. Det, at Svitzer starter fra bunden, garanterer, at al data opfylder virksomhedens kvalitetsstandarder, og den nye database vil bidrage til at forebygge gentagne defekter, da erfaringer og information er centraliseret.”

Evangelos fortsætter: ”Vi taler ikke længere om søsterskibe, men i stedet om søsterudstyr. Det har ændret vores tankegang fuldstændigt. Vi ønsker at udnytte vores besætnings enorme erfaring, så hvis en maskiningeniør kommer på et smart forslag til en ændring i vores vedligeholdsjobs, så sikrer vi os, at vi kopierer den nye vedligeholdsstandard til alt vores søsterudstyr på tværs af hele Svitzerflåden med blot et tryk på en knap.”

Om Svitzer
Svitzer har siden 1833 ydet sikkerhed og support til søs. Med sine 4.000 medarbejdere, 430 skibe og operationer over hele verden, er Svitzer den globale markedsleder inden for bugsering og nødsituationer.

Om Logimatic
Logimatic er et dansk software- og ingeniørfirma med mere end 30 års erfaring inden for den maritime branche. Logimatic er en førende global leverandør af fleet management software til rederier og skibsejere med mere end 40 kunder over hele verden og mere end 1200 aktive skibe, der anvender SERTICA til planlagt vedligehold, indkøb og sikkerhed.




Til toppen