Logimatic udvikler software- og automations-systemer på hovedkontoret i Aalborg og har afdelinger i Værløse og Singapore. Vi er en ejerledet virksomhed med 120 medarbejdere. Vi står inde for høj kvalitet i vores løsninger og i samarbejdet med vores kunder. Det har vi gjort i mere end 30 år. 

Vi har kunder med en anciennitet på mere end 10 år. Det samme gælder for os, der arbejder her.

Mere end blot en leverandør

Teknologi, viden og mennesker er det, der beskriver os bedst. Vi mener, at et godt sammenspil mellem vores medarbejdere, kunder og samarbejdspartnere er den bedste forudsætning for at skabe resultater.

 

Teknologi: Software- og automationssystemer

Vi udvikler, implementerer og supporterer software- og automationssystemer med et centralt fokus på at optimere processer, udnytte ressourcer bedst muligt, sikre kvalitet og nedbringe omkostninger.

Alle vores systemer er 100% designet og udviklet af os. Det betyder, at vi selv står for og har kontrol over alt omkring udvikling, tilpasninger, systemændringer, specialapplikationer, integrationer, datakonverteringer, undervisning, service og support.

Intet er for stort eller småt til os. Alle vores systemer kan tilpasses til små, store og specielle behov. Uanset størrelse og kompleksitet løser vi opgaven med et klart fokus på kundens forretningsbehov og med udgangspunkt i dette.

 

Viden: Rådgivning og konsulentassistance

Rådgivning og konsulentassistance udgør en stor del af vores leverancer, både som selvstændig ydelse og i forbindelse med vores systemer.

Vores erfaringsgrundlag er skabt på baggrund af utallige automations- og softwareprojekter over hele verden. Dette har givet os en unik viden, der gør os til mere end bare en systemleverandør. Uden denne domæne-viden ville teknologi blot være teknologi.

 

Mennesker: Menneskene bag Logimatic

Nøglen til vores succes ligger i vores medarbejdere og deres kompetencer. Netop derfor har vi altid set vores medarbejdere som vores største styrke. De fleste har en uddannelsesmæssig baggrund som ingeniør, datalog og datamatiker.

Hos os er langvarige relationer vigtige. Faktisk er ancienniteten for vores kunder i gennemsnit mere end 10 år. Det samme gælder for os, der arbejder her. Vi har skabt os et godt renommé i markedet, fordi vi ikke slipper en kunde, før vi er i mål. Vi prioriterer dialog og involverer os. Det gør os til en stabil og værdiskabende partner i dag og i fremtiden.

Samarbejdet mellem medarbejdere skaber et godt fundament for sparring og vidensdeling, og gør vores løsninger bedre. En god blanding af unge og nyuddannede medarbejdere til mere erfarne medarbejdere, giver værdiskabende viden, der igennem løsninger og rådgivning tilfører din virksomhed et ekstra konkurrenceparameter.

En stor del af vores medarbejdere har været med på holdet i mange år, hvilket vidner om loyalitet og gode muligheder for at dygtiggøre sig og vokse i takt med virksomhedens vækst.

Vi prioriterer et tæt samarbejde med vores kunder. Et samarbejde hvor begge parter bliver udfordret og udviklet. Vi lytter til vores kundens ønsker, siger vores mening og lader vores erfaring og viden gavne alle vores kunder. Vores ambition er ikke at være billigst, men at levere den rigtige løsning. Vi sikrer desuden, at løsningen bliver godt forankret i din virksomhed.

Vores kunder har til enhver tid krav på en førsteklasses behandling – fra den første kontakt, til levering af løsningen samt i forhold til den efterfølgende service og support. Det gælder uanset om kunderne er store eller små, lokale eller internationale. Vi arbejder med stor fleksibilitet på tværs af landegrænser og evner samtidig at levere den tilstedeværelse, der sikrer stor kundetilfredshed.

Vores systemer har stor indflydelse på vores kunders drift. Det tager vi ansvar for, og vi er meget bevidste om konsekvenserne af driftstop. Vi har dedikerede supportteams for hvert af vores systemer. Hvert team bemandes af vores egne udviklere, som alle har indgående kendskab og erfaring med vores systemer og kunder.

Logimatic er startet af ingeniører, og drives og ejes den dag i dag stadig af ingeniører, der trods generationsskifte i hele ledelsesrækken, har været med fra starten. De er, sammen med flere andre fra de første år, virksomhedens kulturbærere. Det betyder hos os, at vi har styr på teknikken, at tingene gøres ordentligt og med stor ansvarsbevidsthed.

Derudover har vi en meget flad organisationsstruktur. Ledelsen har mindst lige så meget fingrene nede i koderne, i projekterne og har kontakt med kunderne som alle andre. Vi ser os selv som en familie, hvor vi er uhøjtidelige og ingen er for gode til at give en hånd med.

Vi løfter i flok og tager alle et stort ansvar for at sikre, at vores kunder er tilfredse. Vi udvikler os løbende og følger med de nye teknologier. Vi arbejder med at øge vores innovation og samarbejder derfor med uddannelsesinstitutioner, der tilfører os ny viden og energi i form af engagerede studerende og nye medarbejdere. Vi tror på, at fokuseret arbejde fortsat kan styrke vores position som en spændende arbejdsplads og ingeniør- og teknologivirksomhed beliggende i Danmark med et ben ude i verden.

 

Værdier

Vores fire værdier har været en del af os siden 1987 – og vi er stadig tro mod dem. Værdierne er godt forankret i os alle. De er en del af vores DNA, og gør Logimatic til den arbejdsplads og leverandør, som vi er.

  • Mening: Vi ved, hvad der virker, og vi siger vores mening. Vores fornemste opgave er at sikre, at kunden får den rette løsning.
  • Respekt: Vi har respekt for vores kunder, deres forretning og deres deadlines.
  • Indflydelse: Vi tror på dialog. Den rigtige løsning skabes i tæt samarbejde med kunden.
  • Troværdighed: Et ord er et ord. Vi holder, hvad vi lover.

 

Mission

Vores mission er at integrere viden og teknologi.

 

Vision

Vores vision er, at vi vil være det oplagte valg som leverandør og samarbejdspartner inden for de nicher, vi beskæftiger os med.

Kvalitet gennemsyrer vores virksomhed. Det betyder at alle vores løsninger er af ensartet høj kvalitet og alle projekter styres sikkert og effektivt.

Vi har et tæt samarbejde med vores kunder fra første kontakt til projektet er i mål. Vi arbejder ikke for vores kunder, men med dem. Dermed bliver ny viden og processer godt forankret og kan drives videre. Vi leverer dansk kvalitet og troværdighed.

Vi er kvalitetscertificeret i henhold til DS/EN ISO 9001:2015, og har været det siden 1998. Kvalitetscertificeringen gælder for alle vores systemer og rådgivningsydelser.

DS/EN ISO 9001 omhandler de danske og internationale standarder for systematisk kvalitetsledelse.

Meget er sket siden fire ingeniører fra Aalborg Værft startede Logimatic som spin-off virksomhed i 1987. Ikke kun Logimatic har udviklet sig – samfundet har også gennemgået en kraftig udvikling.

Udgangspunktet for virksomheden var rådgivning indenfor el- og automation, men forretningsgrundlaget bevægede sig hurtigt mod softwareudvikling, som også blev et fokuspunkt. Den teknologiske udvikling tog fart og Logimatic så mulighederne og investerede i fremtiden.

Konjunkturerne i samfundet har bevæget sig op og ned, hvilket har stillet store krav til virksomhedernes omstillingsevne. Logimatic har bevist sin evne til hurtig omstilling ved at trimme virksomheden, når det var nødvendigt, og investere når mulighederne var der.

Logimatic ledes i dag af tre ingeniører, som var blandt de første medarbejdere. Vi har udviklet en bred palette af software- og automationsløsninger og vi er mere end 120 medarbejdere.

De fire stiftere fra Aalborg Værft er grunden til at vores logo har fire bølger.

Troels Severinsen
CEO, Logimatic Holding

+45 40 28 59 43
Send mig en mail

Karsten Bangshaab
CEO, Logimatic IDS

+45 20 29 53 11
Send mig en mail

Lars Francke Riisberg
CEO, Logimatic Solutions

+45 21 65 90 85
Send mig en mail