Nyhedsoversigt

18.06.2021 - Nyheder

TINE mejeriet fremtidssikrer lageret med LOGIA-opgradering

TINE indledte et samarbejde med Logimatic tilbage i 2006, hvor lagerstyringssystemet LOGIA blev valgt til at styre virksomhedens kølelager i Harstad. Siden er LOGIA-løsningen løbende blevet opgraderet for at effektivisere lagerets processer.

TINE er Norges førende leverandør af mejeriprodukter. Virksomheden arbejder kontant på at strømline og effektivisere lageret, og derfor faldt valget på lagerstyringssystemet LOGIA tilbage i 2006.

”Siden etableringen af ​TINE’s centrallager i Nord-Norge har Logimatic været vores WMS-leverandør i Harstad. Gennem årene har vi udviklet et tæt og godt samarbejde, hvor Logimatic har fået stort kendskab til vores forretning. For os er dette helt afgørende i en hverdag med kort leveringstid og holdbarhed kombineret med store afstande. I et godt samarbejde har vi skabt et skræddersyet system, som vi løbende udvikler sammen for at forbedre vores varestrømme og effektivitet.” udtaler Aase Øverland, som er driftschef for lageret hos TINE Harstad.

LOGIA styrer og optimerer lagerets manuelle og automatiske områder til et minimum af procestrin. I varemodtagelsen er store dele af registreringen fjernet og erstattet med Advance Shipping Notice, lagerlokationer genopfyldes automatisk af kranlager, og plukkefejl minimeres med farvede lagerreoler kombineret med LOGIA’s visuelle brugergrænseflade.

Senest har TINE valgt at fremtidssikre lageret ved at opgradere LOGIA-løsningen til den nyeste version. Lageret distribuerer til et stort geografisk område i Nord Norge, hvilket stiller helt specielle krav til arbejdsprocesserne. Formålet med opgraderingen er derfor bl.a. at anvende LOGIA’s rutestyringsfunktion, som automatisk prioriterer, hvilken rækkefølge ordrer skal håndteres baseret på lagerets distributionsruter (de enkelte fragtmænds afhentningstidspunkter og drop-off lokationer på ruterne). Tidligere har TINE foretaget denne tidskrævende proces manuelt, og rutestyringsfunktionen vil derfor spare meget administrativt tid.

Lageret gik i drift med opgraderingen i februar, og næste lageroptimeringsprojekt er allerede i gang. Det lange samarbejde har givet os et indgående kendskab til lagerets situation og muligheder samt en god personlig relation, hvilket er en stor hjælp både i forbindelse med support og optimeringsprojekter. Det er en fornøjelse at være en del af udviklingen, og vi værdsætter det tætte samarbejde gennem alle årene.

Læs mere om LOGIA lagerstyringssoftware